جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


ایمن نیوز در صفحات
تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ده گام جهت توسعه فروش محصول
-(3 نفر) 
ده گام جهت توسعه فروش محصول
بازدید 279
گروه: دنياي فن آوري

تنها با صرف چند دقيقه وقت ، براي خواندن اين مقاله ، درمي يابيد که چطور مي توان به عواملي که باعث توقف رشد يک محصول مي شود پايان داد ؟ و چگونه مي توانيد در رقابت پيروز شويد و مشتريان را به طرف خود جذب کنيد ؟
امروزه تبليغات متنوع و گسترده اي جهت توسعه فروش محصولات جديد موجود است ، ما در اينجا به ده راهکار اشاره کرده ايم و حقيقت اين است که تنها با چگونگي رعايت اين نکات است که فروش يک محصول با شکست يا بالعکس با پيروزي مواجه مي شود!

1) سازماندهي را فراموش نکنيد:
 

سازماندهي در واقع يک ايمني کامل در مقابل مشکلات پيش بيني نشده است (بطور مثال ،احتساب زمان و احيانا" پرداخت هاي مدت دار در شرايط خاص )، براي داشتن يک سازماندهي مفيد بايد امکانات لازم جهت نيل به آن فراهم شود .
اگر در سمت مدير عامل هستيد ، اين بدان معني است که بايد نيروهاي زير مجموعه خود را تحت کنترل داشته باشيد و امکانات و آموزش هاي مورد نياز را جهت گسترش فروش در اختيار آنها قرار دهيد . بايد جو محيط کار و روحيه آنها را طوري مهيا کنيد که اگر با چالشي در مسير روبرو شويد ، کارمندان شما براحتي با اين مسئله کنار بيايند و بتوانند با سازماندهي لازم اين چالش را پذيرفته و در حل آن کوشا باشند.
ولي اگر در درجه معاونت يا پايين تر از آن هستيد ، وضعيت فرق مي کند ، اين مدير کل است که کنترل اصلي چالش ها را در دست دارد ، بعد از سالها تحقيق مشخص شده است که متأسفانه ، برخي از مديران عامل ممکن است با در اختيار گذاشتن تمامي امکانات لازم و پيشنهادي مديران ذيربط جهت سازماندهي و حل چالش ها ، موافق نباشد و نهايتا" اين طور عقيده دارند که " قايق همه شرکتها روي يک آب جريان دارد و براي همه اين مشکلات هست !"

2) اگر با مشکلاتي غير قابل حل در مورد توليد محصول خود مواجه شديد ، در آن وقت است که شما سردرگم مي مانيد !
 

معناي اين سردرگمي چيست ؟ حقيقت اين است که بايد قبل از شروع هر پروژه اي ، ابتدا آن را در ذهن خود طراحي کنيم.
در ابتدا بايد قادر باشيم که صراحتا" در مورد حل مشکل ايجاد شده و پيدا کردن راه حل مناسب براي رضايت متقاضيان، صحبت کنيم و اين حس بايد به مشتري القاء شود ، در غير اينصورت اگر نتوانيد براحتي اين حس را به مشتريان خود انتقال دهيد ، مطمئنا" مسير را اشتباه مي رويد و با محصولي نامرغوب آوازه ي بدنامي شما در بازار پخش مي شود . در اين صورت از گام سوم اشاره شده در زير استفاده کنيد.

3) جلوي توليد محصول خود را بگيريد !
 

شما سردر گم و مبهم مانده ايد و نمي توانيد اوضاع را تحت کنترل بگيريد ، در اين حالت از اينکه جلوي توليد محصول را بگيريد ابايي نداشته باشيد ، واقعيت اين است که اين خط توليد نه تنها هيچ سودي نداشته بلکه تنها براي شما اتلاف هزينه را در برخواهد داشت . درحال حاضر علت اين مشکل ديگر مهم نيست ، بهتر است وقت را بيش از اين هدر ندهيد .
چيز عجيبي نيست ، در بازار کار خيلي اوقات فروش يک محصول سير نزولي پيدا ميکند و در مسير خود ممکن است خود سرمايه گذار و تمامي پيش نيازهاي موجود را با خود غرق کند.
البته فراموش نکنيدکه از ديد بازار ، مسئول اصلي اين قضايا خود شما هستيد نه محصول جديد ، بنابراين با احتياط پيش برويد .

4) بپذيريد که براي شروع يک سري اطلاعات کافي را نمي دانيد ، پس در کسب و به کارگيري آنها کوشا باشيد.
 

در صنعت و بازار جهان امروزي ، راهکارها و مهارتهاي جديد را بايد کسب کنيد . يکي از عمده دلايل شکست برخي شرکتهاي قديمي در دنياي امروزه اين است که همانند گذشته اصرار به اصول و راهکرد خود دارند و هيچ گاه در پي پذيرفتن تحولات جديد در مسير توليد يک محصول و کسب مهارتهاي لازم نيستند.
براي مثال ، شرکتهاي نرم افزار که کارشان پردازش يک محيط دستوري DOSبه محيط Web است ، اگر دستورات لازم طراحي را در قسمت command line لحاظ نکرده باشند ، مشتري در سايت با تصويري سياه و سفيد ، بدون عکس ،علامات و رنگ ، مواجه ميشوند . در دنياي اينترنت ، طراحي ، رنگ آميزي حرف اول را در ثبات مشتري مي زند . در نتيجه براي طراحي يک سايت موفق بايد روشها و مهارتهاي لازم را جهت برپايي آن آموخت .

5) اگر هنوز به صفر نرسيده ايد ، مي توانيد وام بگيريد يا بخشي از سهام شرکت را واگذار کنيد.
 

بهترين راه ممکن بررسي نيازهاي اصلي مشتريان است ، با نگاهي به محصولات مشابه محصول خوددر بازار مي بينيد که چطور تنها با تحولاتي کوچک توانسته اند نيازها را برآورده کنند ، شما نيز با بازنگري و تغييراتي در روند توليد محصول خود همراه با نوآوري از طريق تکنولوژي مدرن مي توانيد به اين موفقيت ها دست يابيد .
بطور دقيق بررسي کنيد که چه راهکارهايي را مي توانيد براي افزايش ارزش محصولات خود بکار گيريد . وام بگيرد يا بخشي از سهام خود را واگذار کنيد ، حقيقت اين است که مشريان شما خيلي به ساختار شرکت اهميتي نمي دهند و تنها براي آنها مهم اين است که نيازهايشان تأمين شود . براي درک بهتر به ادامه مطالب توجه کنيد :

6) از مشتريان خود نظرخواهي کنيد و سعي کنيد نتايج را در سير توليد لحاظ کنيد.
 

در اينجا نظر شما چندان اهميتي ندارد ، بلکه آن چيزي که در درجه اول مهم است تفکر و جايگاه شما نزد مشتريان است . درست است که آنها نمي توانند راه حلي مناسب را پيشنهاد کنند و يا بدرستي قادر نيستند مشکلات و نيازهاي خود را صريحا" در مورد استفاده از محصول شما بيان کنند ، اما با نظرخواهي و بررسي موارد مطرح شده مي توانيد دقيقا" بدانيد که آنها چه وقت و چقدر هزينه در اين راه در نظر مي گيرند و دريابيد که چه عاملي موجب توقف و يا کمتر شدن تقاضاي آنها شده است .
در نظرخواهي تنها به يک منطقه اکتفاء نکنيد ، در زمان ها و مناطق متفاوت اين مصاحبه را انجام دهيد تا با ديد بازتر و اطمينان بيشتر پيش برويد.
حال که متوجه مشکلات شديد ، ديگر در اينجا مسئله ي اصلي ، شروع کار ، بررسي و دستيابي به راه حل مفيد است.

7) نتيجه گيري از نظرخواهي
 

راههاي زيادي براي بررسي نيازهاي بازار است اينکه بهترين راه حل کدام است ، ساده ، واضح و يا حتي پيچيده فرقي نمي کند. اما براي درک مشکل اصلي ، ميتوانيد از بين نظرات جستجو کنيد ، بايد بدانيد که زيبايي کلام يا نوشتار در اين است که حداقل دو نفر مطلبي را دقيقا" يک شکل بيان کنند.
روش حفظ الگوي اصلي محصول ، راه حلي کم هزينه است ، شما مي توانيد با لحاظ اصلاحاتي جزئي و بدون نياز به تغييرات اساسي در الگوي اصلي توليد محصول خود، نيازهاي بازار را تأمين کنيد . شما براي توليد، امکانات اوليه خود را داريد ، تنها بايد يکسري امکانات مورد نياز را براي تغييرات جديد در خط توليد مد نظر بگيريد .
هدف شما افزايش ميزان فروش محصول با صرف حداقل هزينه و کار است . بعد از اعمال اصلاحات ، ممکن است تعداد محدودي از مشتريان خود را در بين زمان صرف شده از دست دهيد ، اما هزينه شما هدر نرفته ا ست ، چرا که ديگر مورد انتقاد قرار نمي گيريد.

8) نوآوري و خلاقيت را فراموش نکنيد :
 

براي نمونه توليد دستگاه تلفن را در نظر بگيريد. امروزه يک دستگاه تلفن عموما" بايد داراي بلندگو و ميکروفن باشد اما همزمان نيز مي توان امکانات زيادي را براي آن در نظر گرفت ، مثل ، مکالمه کنفرانس ، سيستم انتظار پشت خط ، نمايانگر شماره تلفن ،..
تمامي شرکت ها مي توانند همه امکانات فوق را روي يک تلفن پياده کنند ، اما چرا بيشتر سازنده ها دستگاه تلفن را بدون لحاظ کردن بلندگو توليدمي کند و در نتيجه ميزان فروش آنها پايين است .
واقعيت اين است که آنها وقتي براي بررسي و توليد يک محصول کامل نمي گذارند و به جاي آن طي صرف زمان هاي متعدد و هزينه هاي بالا دستگاه تلفن پيشرفته تري با امکانات ميکروفون و سيستم انتظار پشت خط ، توليدمي کند ، اما دوباره جاسازي بلندگو را به مدل بعدي اختصاص مي دهند!
و در اينجاست که سرمايه اوليه به خطر مي افتد ، چرا که بازار ديگر کشش خريد اين مدل ها را ندارد .
با تحقيق بروي وضعيت بازار روز و الگو برداري ، مي توان جلوي اين اشتباهات را گرفت.

9) اعمال تغييرات مورد نياز بروي تشکيلات سازمان، جهت موفقيت بيشتر در توسعه فروش و خدمات پشتيباني
 

مديريت اجرايي در اين راه امري بسيار مهم است . براي کسب جايگاه و نگهداري آن در بازار کار ، تنها توليد يک محصول خوب کافي نيست ، براي آگاهي از ديگر عوامل ، مي توانيد باز هم از وضعيت فروش محصولات ديگر ، نظرات مشتريان و نماينده هاي فروش آنها کمک بگيريد .
همچنين در نحوه ي استفاده از نرم افزارهاي تجاري مربوط به محصول خود و اجراي تغييرات در قسمتهاي مختلف آن ، اگر مهارتهاي لازمه براي استفاده از آن را نداشته باشيد و مصرانه ، تنها خودتان بخواهيد با آن کار کنيد ، مطمئنا" موجب وقوع اشتباهات و سير نزولي پيشرفت خود و در نهايت شکست در بازار خواهيد شد.
در کنار همه ي اينها با اشاره به نکته شماره " 5 " ، باز هم يادآور مي شويم که گرفتن وام يا واگذاري بخشي از سهام در موفقيت شما نقشي حياتي دارد.

10) نتيجه گيري
 

با مطالعه و بررسي نکات فوق ، شما در حال حاضر تمام زمينه ها را براي جذب مشتري و درآمد بيشتر ياد گرفته ايد ، اما به يادداشته باشيد که دو عامل اساسي براي موفقيت و درآمدي بالا ، بازاريابي و فروش است .
با رعايت راهکار شماره "9" جايگاه شما در بازار محکم شده است و تنها بايد در ارائه صحيح مراحل آن تمرکز کنيد.
در مرحله اول ،بايد متقاضي هاي خود را بشناسيد .دوم ، انتظارات آنها را جويا شويد و بفهميد چه عواملي در آنها ، انگيزه ي خريد را بالا مي برد. گام بعدي در مرحله خريد است :
به دليل تنوع تقاضاي مشتريان در بازار ، نحوه ي ارائه اطلاعات ، تبليغات و نوع فروش نيز متفاوت است . براي مثال مي توانيد ، بروي flash ، تاريخچه شرکت ، محصولات و مصاحبه اي از کساني که از استفاده ي محصول شما راضي بودند را آماده کنيد ، تا آنها براحتي و در فرصتي مناسب تر بيوگرافي شرکت را بررسي کنند.
در حقيقت ، موفقيت شما در گرو توليد يک محصول خوب همراه با بازاريابي قوي است.
پس از خواندن اين مطالب ، در کمال آرامش احساس مي کنيد که به دنيايي جديد وارد شده ايد :
عجله نکنيد ، به روش قبلي توليد و ارائه محصول خود فکر کنيد ؛ حالا مي توانيد با بکارگيري نکات فوق و اعمال تغييرات لازم ، گامي جديد در تحول کسب و کار خود بر داريد. هيچ انساني کامل نيست و هر کسي با ارتقاء روش خود ، الگوبرداري سودمند ، مي تواند به پيروزي برسد.
مهم اين است که با دقت محصول خود را طبق نياز بازار ويرايش دهيد و از منافع آن بهره مند شويد . بيشتر محصولاتي که هم اکنون بازار را تحت اختيار خود دارند ، روزي صاحبان شرکت هاي آنها اين گام هاي بزرگ را برداشته اند.
منبع:
مردمان پورتال جوانان ( www.mardoman.com )

ارسالي از طرف کاربر محترم :omidayandh
اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس